Cervikobrahijalni sindrom

Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

cervikobrahijalni sindrom

Cervikobrahijalni sindrom

Cervikobrahijalni sindrom je nespecifični pojam kojim se karakteriše skup simptoma: bol, utrnulost, slabost i oticanje u području vrata i ramena. U osnovi cervikobrahijalnog sindroma je oštećenje radiksa (V do VIII korena spinalnog nerva), najčešće zbog kompresije ili traume, a koje se karakteriše poremećajima senzibiliteta, motorike, trofike u gornjem ekstremitetu.

Uzrok

Uzroci cervikobrahijalnog sindroma mogu biti hernija intervertebralnog diska , cervikalna spondiloza, prelomi koji uzrokuju kompresiju spinalnog nerva. Zahvaćenost prednjeg korena rezultira se motornom slabošću , dok se zahvaćenost zadnjeg dela korena manifestuje gubitkom osećaja. Cervikobrahijalnom sindromu su podložne osobe koje se bave aktivnostima koje uključuju kontinuiran rad rukama s ponavljanjem istih radnji, kao što su rad na računarima, pisanje, ali i poslova koje zahtevaju podizanje i spuštanje predmeta.

Simptomi

• Bol nastupa naglo ili postepeno, obično se javlja u napadima ali može biti i stalan sa povremenim pojačanjima.Bol se može biti oštar, lokalizovana u vratu, ramenu, ruci ili prstima, zavisno od toga na kom mestu je kompresija spinalnog nerva.Nespecifični simptomi su vezani za vratni deo kičmenog stuba a to su: ograničenost pokreta, spazam vratne kičme koji nekada prati antalgični položaj glave, tzv. tortikolis (krivi vrat)
  • Težinu i ukočenost gornjeg dela tela
  • Može doći do gubitka osećaja i refleksa što postepeno dovodi do slabosti mišića
  • Bol se pojačava aktivnošću i ublažava odmorom
  • Osećaj oticanja ruku
  • Prolazno trnjenje

Takođe se mogu javiti karakteristične projekcije u vidu bola i trnjenja duž ruke. Mesto projekcije bola i trnjenja direktno zavisi od korena nerva koji je pod pritiskom.

dermatomi ruke

Lečenje

U akutnoj fazi, kada su bolovi intenzivni, a vratna kičma ukočena, cilj lečenja je smanjenje bolova i popuštanje mišićnog spazma, odnosno prekinuti začarani krug bol - spazam - bol.Potrebno je obezbediti imobilizaciju i rasterećenje vratne kičme pomoću specijalne ortoze (Šancova kragna) koja smanjuje bol i mišićni spazam. Uzima se i medikamentozna terapija u vidu analgetika, miorelaksansa, antireumatika. Kada dođe do smirivanja simptoma, bolest ulazi u subakutnu fazu.

U subakutnoj fazi se aplikuje fizikalna terapija, u vidu elektroterapijemagnetoterapije ( Salus-Talent), ultrazvučne terapijekinezitejping i kineziterapije, sa ciljem poboljšanja ishrane same regije vrata, jačanja mišića, samim tim i rasterećenja svih struktura vrata kao i olakšanje tegoba. U ovoj fazi se može raditi i mobilizacija vrata, pri čemu se zglobne strukture, tačnije fasetni zglobovi, vratnog dela kičme repozicioniraju i momentalno izazivaju olakšanje u pokretima, pa čak i olakšanje simptoma trnjenja i bola duz ruke i ramena.

U hroničnoj fazi se povećava spektar vežbi, koje još više poboljšavaju funkcionalnost i pokretljivost vrata, jačaju mišiće uz istovremeno olakšanje simptoma. Može se raditi mobilizacija manipulacija zglobova vratnog dela kičme, koje uz program kineziterapije donose odlične rezultate na duže staze. Preporučuje se pridržavanje sedenja u pravilnom položaju za osobe koje se bave kancelarijskim poslovima ili poslovima u kojima mnogo sede.

pravilno sedenje

Savetuje se da osobe koje dugo sede, prave kratke pauze od 10 minuta, na svaka 3 sata i urade par vrlo jednostavnih vežbi, kao što je podizanje ruku iznad glave i istezanje. Važno je naglasiti da se vežbe rade sa otvorenim očima, lagano i da ne provociraju bol.

vezbe za na poso ako dugo sedis

NEKA VAŠ IZBOR ZA REŠENJE PROBLEMA BUDE KOD NAS! TAČNA DIJAGNOSTIKA I EFIKASNA TERAPIJA SU JEDINI PUT DO REŠENJA PROBLEMA, PUT KOJIM SE MI VODIMO. KORISTIMO SAVREMENE METODE FIZIKALNE TERAPIJE, SAVREMENE APARATE POPUT SALUS-TALENTINDIBA-ACTIVE CELL I POSEDUJEMO ISKUSNE I EDUKOVANE FIZIOTERAPEUTE KOJI ĆE IZABRATI PRAVI KINEZITERAPIJSKI PROGRAM PRILAGOĐEN VAMA. TAKOĐE POSEDUJEMO RAZNOVRSNA ORTOTSKA POMAGALČA, U OVOM SLUČAJU I ŠANCOV OKOVRATNIK, KAO I PHILADELPHIA OKOVRATNIK.

SALUS-TALENT http://www.fizioaktiv.co.rs/index.php/nasi-aparati/salus-talent-pulsni-elektromagnet

Elektromagnet visoke magnetne indukcije koji ima odličan analgetski efekat na zglobove, disperzioni efekat na otoke, tako da se pokazao izuzetno efikasnim kod problema bolova u kičmenom stubu kao što su spondiloza, diskartroza, lumbago, lumboišijalgija, cervikobrahijalni sindrom,... Ovaj magnet je prvi elektromagnet koji se individualno dozira po osećaju pacijenta tako da za razliku od standarnih magneta terapijom na ovom magnetu pacijent može osećati od blagih vibracija pa sve do veoma snažnih mišićnih kontrakcija. Analgetski efekat, odnosno efekat smanjenja bola se oseća veoma brzo, ponekad čak i posle prvog tretmana. Elektrokomponenta ovog magneta stimuliše sam nerv, simulirajući impuls iz mozga i na taj način veoma dobro oporavlja nerve koji su dugo bili pod kompresijom.

INDIBA-ACTIVE CELLhttp://www.fizioaktiv.co.rs/index.php/nasi-aparati/indiba-proionik-sistem

Ovo je izuzetno prijatna terapija po pacijenta. Radi se u vidu masaže dok je slobodna elektroda u ruci terapeuta.Ima najbolji efekat na mekim tkivima kao što su mišići, tetive, ligamenti,... Savršeno se pokazao u smanjenju mišićnog spazma, tj. relaksaciji mišića, otklanjanju otoka, i ima najbrži analgetski efekat tako da bol prestaje već tokom prvog tretmana. Kod cervikalnog sindroma najčešće je koristimo kao uvodnu proceduru.

Radno vreme

Ponedeljak-petak