15. januara 2018.

Petni trn je vrlo neprijatno stanje koje zahvata naša stopala. Bol u stopalima i petama može biti izazvan dugim stajanjem, nošenjem visokih potpetica, kao i kod gojaznih starih ljudi.

Uzrok ove pojave je stanje pod nazivom plantarni fascitis, zapravo je posledica iritacije ili upale tkiva koje povezuje stopalo i prste. Taj deo tela je pod velikim opterećenjem, jer mora izdržati našu celokupnu težinu. Bilo koje aktivnosti, poput hodanja, trčanja, pa čak i stajanja u mestu, može prouzrokovati brojna fizička oštećenja koja za posledicu imaju petni trn.

Postoje i kategorije ljudi kod kojih se javljaju određenje predispozicije za bol u peti. Najčešće su to žene i gojazne osobe, a zatim oni koji veći deo dana provedu stajući ili hodajući na tvrdoj podlozi. Neretko, petni trn se može manifestovati i kod sportista, zatim kod ljudi koji imaju skraćene mišiće potkolenice i nefleksibilnu Ahilovu tetivu.

Lečenje
Nakon pregleda lekara fizijatra, treba što pre započeti sa lečenjem. Kao efikasan i savremeni vid fizikalne terapije je primena nove tehnologije INDIBA Activ Cell terapije. U pitanju su radiotalasi i terapija se izvodi u vidu masaže i kroz terapiju se mogu raditi i vežbe. Ovu terapiju možemo kombinovati sa primenom duboko prodirućeg elektromagnetnog stimulatora TALENT-a, koji ima prodornost od 10-15 cm i direktno anlgetsko dejstvo na samu fasciju. Pored fizikane terapije neophodne su i vežbe za istezanje i jačanje mišića nogu i stopla što dovodi do stabilizacije skočnog zgloba i pete.

Za sva Vaša pitanja i više informacija možete se obratiti na telefon 037/3100156, 062 442 020 Ambulanta FIZIO AKTIV