2. maja 2019.

Teniski/Golferski lakat, uzroci, lečenje

Šta je teniski/golferski lakat?
Teniski/Golferski lakatOva oboljenja predstavljaju upalu tetiva mišića koji se pripajaju na laktu. U slučaju teniskog lakta, upaljene su tetive na spoljašnjem delu lakta, dok su kod golferskog na unutrašnjem delu lakta. Da li morate biti teniser ili golferas da biste dobili ova oboljenja? Apsolutno ne. Ovo je profesionalna bolest vodoinstalatera, farbara, stolara, baštovana, osoba koje rade na kompjuteru, nekih muzičara, npr violinista, stomatologa, hirurga, sve u svemu kod osoba sa učestalim korišćenjem podlaktice i šake u svom poslu. Bolest je dobila ime po učestalosti javljanja kod tenisera, gde je 30% tenisera u nekom periodu karijere dobilo teniski lakat. U 75% slucajeva se javlja na dominantonj ruci.

UZROCI OBOLJENJA
Teniski/Golferski lakat

U okolini lakta pripaja se većina mišića koji kontrolišu pokrete podlaktice i šake. Naše telo je stvoreno za ravnomerno raspoređivanje pritiska, ali naše aktivnosti uglavnom poremete tu ravnotežu, tako da pokreti koji se izvode neobično dugo, u kombinaciji sa velikom jačinom izvođenja pokreta dovedu do problema zvanog Teniski lakat. Odličan primer jeste udarac u tenisu zvani bekhend, no ni pokreti van tenisa nisu nista manje opasniji, pokreti poput farbanja zida, mešanja maltera, kopanja rupe, čišćenja prozora, itd. Bitno je napomenuti da lakše oboljevaju osobe koje su se bavile iznenadnom ali jakom fizičkom aktivnošću (npr. duže nošenje teških kesa iz kupovine), s` obzirom da su im tetive i mišići nepripremljeni za takve napore, za razliku od osoba koje te radnje izvode češće.
Teniski/Golferski lakat

SIMPTOMI
Simptomi su specifični i vezuju se za:

LEČENJE

Ključna stvar kod lečenja jeste započeti terapiju što pre, najbolje u prvih nedelju dana od pojave simptoma. To se ne dešava bas tako često jer ljudi zanemaruju taj mali i sitan bol u laktu za koji se nadaju da će proći sam od sebe. Vec posle nekoliko nedelja bolest ulazi u hroničnu fazu i lečenje je mnogo teže i duže traje.

Prvo i osnovno jeste rasteretiti ruku od fizičke aktivnosti koja iritira tetive (hvatanje težih predmeta i njihovo podizanje, odvrtanje, zavrtanje, kucanje na tastaturi) tj. maksimalno mirovanje kao i upotreba specijalnih ortoza za teniski lakat. Zadatak ovih ortoza jeste da drže lakat u pravilnom položaju u odnosu na šaku,i na taj način maksimalno rasterećujući upaljene tetive, dok su prsti slobodni.
U prvoj fazi lečenja primenjuje se krioterapija, u vidu kriomasaže 3-4 puta dnevno, prva 3 dana po 10 min do pojave bola. Nakon toga se uključuju i ostali vidovi fizikalne terapije, kao sto su ultrazvučna, elektroterapija (INDIBA ACTIVE CELL) , magnetoterapija (SALUS-TALENT), kinezitapingterapija, kineziterapija i upotreba specijalnih ortoza za teniski lakat. Rade se statičke vežbe da ne bi doslo do atrofije mišića zbog mirovanja.

Lečenje teniskog laktaU drugoj fazi se uključuju dinamičke vežbe, sa ciljem jačanja svih oslabelih struktura lakta i ruke i samim tim povratak u svakodnevno i normalno fukncionisanje.

Treba biti posebno obazriv nakon izlečenja jer bolest ima tendenciju povratka. Ako se aktivnosti koje su dovele do teniskog lakta moraju odvijati, potrebno je barem 5 do 10 minuta “zagrejati” ruku blagim pokretima i istezanjem pre započinjanja aktivnosti. Takođe je potrebno često odmarati ruku. Redovno treba sprovoditi vežbe istezanja i jačanja mišića.

NEKA VAŠ IZBOR ZA REŠENJE PROBLEMA BUDE KOD NAS! TAČNA DIJAGNOSTIKA I EFIKASNA TERAPIJA SU JEDINI PUT DO REŠENJA PROBLEMA, PUT KOJIM SE MI VODIMO. KORISTIMO SAVREMENE METODE FIZIKALNE TERAPIJE, SAVREMENE APARATE POPUT SALUS-TALENT, INDIBA-ACTIVE CELL I POSEDUJEMO ISKUSNE I EDUKOVANE FIZIOTERAPEUTE KOJI ĆE IZABRATI PRAVI KINEZITERAPIJSKI PROGRAM PRILAGOĐEN VAMA. U PONUDI IMAMO RAZNOVRSNA ORTOTIČKA POMAGALA, U OVOM SLUČAJU I POMAGALA ZA TENISKI LAKAT KOJA UMNOGOME OLAKŠAVAJU I UBRZAVAJU IZLEČENJE.

SALUS-TALENT (https://www.fizioaktiv.co.rs/salus-talent-pro/)

Elektromagnet visoke magnetne indukcije koji ima odličan analgetski efekat na zglobove, disperzioni efekat na otoke, tako da se pokazao izuzetno efikasnim kod problema bolova u kičmenom stubu, zglobu kuka, kolena, lakta… Ovaj magnet je prvi elektromagnet koji se individualno dozira po osećaju pacijenta tako da za razliku od standarnih magneta terapijom na ovom magnetu pacijent može osećati od blagih vibracija pa sve do veoma snažnih mišićnih kontrakcija. Analgetski efekat, odnosno efekat smanjenja bola se oseća veoma brzo, ponekad čak i posle prvog tretmana.

INDIBA-ACTIVE CELL (https://www.fizioaktiv.co.rs/indiba-proionik-sistem/)

Ovo je izuzetno prijatna terapija po pacijenta. Radi se u vidu masaže dok je slobodna elektroda u ruci terapeuta.Ima najbolji efekat na mekim tkivima kao što su mišići, tetive, ligamenti,… Savršeno se pokazao u smanjenju mišićnog spazma, tj. relaksaciji mišića, otklanjanju otoka, oporavku tetiva i ima najbrži analgetski efekat tako da bol prestaje već tokom prvog tretmana. Kod lumbalnog sindroma najčešće je koristimo kao uvodnu proceduru.